TROBANT UN AMIC….

toni

 Fotos del descobriment del quadre

toni

Toni Molina, pot ser molts no el coneixeu, d’altres de ben segur.Si us diem que en Toni es el germà d»Oscar Molina la majoria ja sabeu qui es…però el que molts de vosaltres no sabeu es que a la temporada 1988/89 el cadet del Sitges jugava per primera vegada el Campionat de Catalunya i en un partit al Casanovas (camp ubicat al Km.11 de l’Autovia de Castelldefels), rebien el Girona. El Toni va anar-hi com espectador, a veure el seu germà Oscar jugar aquest partit, despres d’una llarga nit de festa. Sense adonar-se’n el Toni es va trobar al mig del camp, amb pantalons, mitjetes i botes, no havia jugat mai, pero alla estava i des de aleshores sempre hi ha estat.

Despres d’aquell dia, on val a dir va rebre per tot arreu, pero va acabar el partit, el Toni no va a tornar a jugar mai mes, i no per res en especial simplement no volia jugar a Rugby, pero d’ençà mai s’ha tret la samarreta del Sitges i ha estat al costat del Club. Sempre l’hem vist a partits i tercers temps essent un mes entre tots. El 1998 el Toni va pintar un cuadre de Rugby, on hi va posar el seu sentiment, la seva força i el seu esperit. Aquest cuadre va estar penjat al local social que el Rugby Club Sitges tenia al C/Germans Maristes, 6 de Sitges, lloc de reunió del Rugby sitgetà en aquells anys en que no es disposava de camp de joc a la nostra vila. Aquell estimat local social va servir al nostre Club, fins la temporada 2001/02 en que va tancar les seves portes, doncs per fi el nostre Rugby tenia un camp de rugby com a punt de trobada, Santa Barbara

Ha passat més d’una decada i el Toni ha continuat, com sempre. al costat del Club, però el cuadre com a molts d’altres objectes que hi havien en aquell local social, viatjaren a un racó d’un vell magatzem a Vilanova propietat de Loren Reixach. La pols va anar tapant colors, perfils i pinzellades….però la pols mai va poder tapar el sentiment, la força i l’esperit de’n Toni.

A falta d’un espai estable i segur per ubicar definitivament aquest cuadre, que es i serà del Club, el proper divendres 12 de juliol a les 20:30hs, es realitzarà la retrobada i presentació del mateix a la seva ubicació provisional en el Bar Tres Quarts, fins disposar com deiem d’un espai definitiu al propi Rugby Club Sitges.

A vegades creiem que els protagonistes son sols els jugadors, pero en realitat en un Club de Rugby ho som tots. El Toni i tants d’altres sempre han estat al nostre costat, ara ens toca a nosaltres estar al costat seu. Us esperem el proper divendres.

Gràcies

9 comentarios sobre «TROBANT UN AMIC….»

  1. Fabuloso escrito y fabuloso homenaje Jaume!

    El Toni es un autentico «Hombre de rugby», un luchador nato, un autentico ejemplo para todos.
    Guardo el recuerdo de esa entrañable gira a Bristol, y la presencia del Toni como Manager, un autentico lujo!!!

    Un gran abrazo!!!

  2. Si señor un auténtico hombre de rugby. Siempre dispuesto y disponible. Un luchador incansable. Siempre dispuesto a entablar una amena conversación, compartiendo una savia pinta. Un ejemplo para mí. Proveniente de una familia con la filosofía del rugby bien clara. Un abrazo Toni.

  3. Recuerdo aquel partido. También jugó nuestro primo Pedro. Toni y él habían estado de fiesta toda la noche, y, después de ese partido volvieron a salir toda la noche…. de casta le viene al galgo…
    En el vestuario pensaban que iva en broma, «ji ji ji, yo me pongo la nº 22 como el duo sacapuntas… ja ja ja», en ese momento, Jorge, nuestro entrenador entra en el vestuario con el mítico petate militar de botas. Obsequio de los hermanos Ferran. Lleno de botas a medio gastar de diferentes numeros, que servía para solventar situaciones como estas. No era la primera, ni fue la última que se dio…
    – Que numero calzan? preguntó
    Les cambió la cara a los 2. Recuerdo las palabras de Pedro; «Tío que nos encaloman de verdad…»…
    El primer balón recibiamos nosotros. Toni jugó de flanker todo el partido. Y lo acabó. Para ese primer balón se colocó estrategicamente detrás del ala ¿…? Pues sí, el 1r balón fue para él. Cayo a su lado, lo cogió con toda la calma de un artista inspirado, y le dijo a nuestro primo:
    «Pedro mira, tengo la pelota!» No había transcurrido un segundo de pronunciar estas palabras y ya le habia placado el flanker y pasado por encima el ocho y el otro flanker.
    Durante el partido hubo mas recepciones, pero no de balones… de host…
    Recuerdo que Toni, al día siguiente, se levantó para comer: Molido del partido y el «3r tiempo». Y me explicó que a las 7 de la mañana. En un bar donde iban a desayunar. Se encontró a «un tío muy alto; del rugby, de los grandes» (refiriendose al senior)». Iva con Pedro nuevamente. Este 2a linea del senior iva muy muy «hidratado» y segun contaba Toni les tuvo mucho rato repitiéndoles una y otra vez que habían hecho un partidazo.
    Así fue… Un PARTIDAZO para la HISTORIA !!!

    Nos vemos el viernes Sres y Sras !!!

    Oscar Molina
    Conner McClaud
    (del Clan de los McClaud)

  4. Qué puedo decir de la familia Molina al completo que no deje de mostrar cada vez que tengo el placer de encontrármelos?? Os adoro!
    Nos vemos el viernes, no me perdería esta «trobada» por nada del mundo!

  5. Solo puedo mostrar palabras de agradecimiento a los Molina… cuantos y cuantos momentos geniales es su compañia

  6. Un abrazo fuerte y sincero, un grande del rugby sin necesidad de hacer marcas espectaculares ni placajes estratosféricos. Esencia.

  7. Toni gent com tu ( rasa llop ) que nia pocs fan el club gran .

    PIIIIIIICA Trainer.

  8. Hola compañer@s,

    Quisiéramos agradeceros de parte de la familia Molina – McClaud a los presentes en el acto del viernes vuestr@ PRESENCIA, APOYO Y CALOR.

    También a todos aquellos que no pudisteis estar en el momento, y que así nos lo hicisteis saber, brindándonos lo mismo.

    Para nosotros fue un acto que quedará para siempre en nuestro recuerdo. Mucho más que un acto…

    De parte de Toni, deciros, que se sintió enormemente RECONOCIDO con el gesto del Club y de cada uno de vosotros y vosotras.

    Aíta, decirte, también de parte de Toni, que se siente ORGULLOSO de pertenecer de ahora en adelante al Clan de los McClaud.

    Por último, recordaros que, con “estos equipos”, mi familia y mi club; NO
    HAY PARTIDO QUE NO SE PUEDA GANAR.

    Continuamos…

    Família Molina McClaud

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.